Thursday 20 December 2012

...DAPUR TERAKHIR...


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua... Hai :)

Hmmm.... Tetiba rasa sedih dan sayu.... Hari ini adalah kelas memasak dan hari terakhir kami belajar di UPSI... Empat tahun dah... Terasa cepat je masa berlalu... Banyak kenangan indah bersama kawan-kawan di sini... Dulu semua nampak comot je... Sekarang semua dah comel-comel... Hee...~

Hari ini kami main pondok-pondok...  Kami buat set menu buffet... Ada 4 tema iaitu Perkahwinan, Hari Jadi, Makanan Cina dan Hari Raya... Kami semua bersatu dan bergabung membuat semua menu ini... Kiranya hari ini kami buat majlis perpisahan lah... Hari ini kami masak dengan enjoy walaupun terselit rasa syahdu di hati... Sebab?? Tiada spotcheck diri.... Tiada penilaian... Yang ada cumalah masak-masak... Gambar-gambar... Dan makan-makan... Hee.. :)

Banyak sangat ilmu yang saya dapat sepanjang belajar memasak kat UPSI... Buat kuih muih, makanan barat hinggalah makanan timur... Dari yang tak tahu apa saya jadi tahu banyak benda... Segala masakan yang saya belajar, in sha Allah akan saya buat di rumah... Kini, berakhirlah sudah kelas memasak di dapur Masterchef UPSI... Akan ku ingat kenangan di dapur itu...~

Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada tenaga pengajar yang tidak pernah jemu memberi tunjuk ajar dan dorongan sepanjang saya belajar di UPSI... Begitu juga kepada rakan-rakan yang banyak beri semangat dan kerjasama yang baik... Ampun maaf dipinta... Kepada kawan-kawan yang nak kahwin... Jangan lupa pos kad jemputan anda ye... ;)




...MEMORI TERCIPTA...
  
Dari hati <3
-Zainor-

No comments:

Post a Comment